محــمدرضا مـعـنـوی ، شهرستان بـــــجـــــنـــــــورد

فرهنگی بازنشسته
محــمدرضا مـعـنـوی ، شهرستان بـــــجـــــنـــــــورد

آنــکه نــقــاش است و نــقــشی ساخته
با قـلــــــــــــم طـــــرح نـــــویــی انداخته
آنـــکه چون اســـــطــوره های پارســــی
عــیـن و لامـــی را به مــیــــــم افراشـته
آن مــــعــــــلّــــم آن مـــرّبـــــی آن که او
از فــنــونــش عـــالمـــی پـــرداختــــــــه
او عـــزیــــز است و مــقــامــش پاس دار
چـونـکه یــــــــــزدان نـــــام او بــنـگاشته

  • ۱
  • ۰

-در روز های یکشنبه و دوشنبه این هفته (30 و 31 فروردین) آقایان بطحائی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به همراه تعدادی از نمایندگان کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی حضور داشتند که در جلسات مختلفی مشکلات مبتلابه در حوزه آموزش و پرورش استان با حضور این بزرگواران طرح و دغدغه مسئولین استانی و شهرستانی ، مطالبات همکاران و دغدغه های دانش آموزان و اولیا به این عزیزان منتقل و در انتها در سالن شهید ماژانی فرمانداری شهرستان بجنورد نتایج بازدید و پیامد جلسات این عزیزان با حضور استاندار محترم و نمایندگان عنوان و تجزیه و تحلیل گردید و امروز سه شنبه مقرر گردید نتایج این سفر با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش و معاونین ایشان و اعضای کمیسیون  آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی (شامل 25 نماینده مجلس) در محل کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد امیدوارم که این سفر نتایج خوبی را برای آموزش و پرورش استان رقم بزند .

- ضمنا در جلسات تخصصی با حضور معاون وزیر مشکلات و موانع استان  و شهرستان اعم از زیرساخت ها ، مشکلات حوزه آموزش ، دغدغه همکاران و غیره از جانب سید محمد لنگری مدیرکل آموزش و پرورش استان ، برخی از معاونین و تعدادی از روسای آموزش و پرورش شهرستان ها مطرح گردید و بنده به نیابت از همکاران خودم در حوزه شهرستان و به نمایندگی از روسای آموزش و پرورش مسائل و مشکلاتی را از جمله (اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش ، مشکلات بیمه طلایی و غیره ) عنوان نمودم .

در جلسه در خصوص طرح رتبه بندی  معلمین از آقای بطحائی سوال گردید که ایشان فرمودند دستور العمل اجرایی آن توسط یک تیم کارشناسی در حال تدوین است ایشان در مورد نگرانی های همکاران از طرح رتبه بندی عنوان داشتند که برداشت همکاران براساس شیوه نامه قبلی که در آخرین هفته های پایانی دولت دهم به مناطق ارسال شده می باشد که  در آن شیوه نامه شرایط احراز رتبه ها سخت گیرانه بوده که براساس دستورالعمل اجرایی جدید که در حال تدوین می باشد مراتب تسهیل و براساس عملکرد عادی و روزانه همکاران در مدارس تدوین می گردد. به طوری که افراد با سابقه حدود 5 الی 6 سال می توانند مشمول حداقل مرحله اول رتبه بندی گردند .

بازدید از مدارس توسط معاونین وزیر  و نمایندگان مجلس بخشی از فعالیت های دو روزه این عزیزان در استان و شهرستان بود .

یکی از مراکز آموزشی غیر دولتی که مورد بازدید توسط رئیس کمیسیون آموزش و پرورش مجلس آقای دکتر سلطانی قرار گرفت مرکز اختلالات یادگیری سورنا و آموزشگاه غیر دولتی آتیه بود که مورد توجه قرار گرفت و با عنایت به اینکه همکاران این واحد آموزشی تلاش های فراوانی در حوزه اختلالات یادگیری داشته و مبادرت به تولید  نرم افزار برای  بیش از 70 هزار بیماری در این بخش  نموده بودند که به 23 زبان روز دنیا قابل استفاده بود . این واحد آموزشی به اختلالات دانش آموزان  و گروه سنی پایین تر به ویژه آن هایی که دارای عارضه اوتیسم می باشند رسیدگی و درمان می نماید این تنها واحد آموزشی غیر دولتی در ایران می باشد که توریسم از کشور های اطراف جهت درمان انواع اختلالات یادگیری ، حسی حرکتی و... جذب می نماید .

ضمنا در حاشیه حضور معاونین وزیر تعدادی از همکاران در جلسه ای اختصاصی نگرانی ها و انتظارات همکاران را مستقیما گزارش نمودند و جناب آقای بطحائی نیز قول پیگیری این موارد را دادند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">